Cosmo Cramer: – Retail is for suckers.

Hvis jeg hadde tatt meg bryet ville du finne en Seinfeld-referanse i enhver bloggartikkel. Men der strekker man nerdestrikken rimelig langt.

Denne gangen kunne jeg ikke dy meg.

Enkelte begreper er på vei bort fra menyen. 50-åringen forsvinner fra økonomien, pizza finnes vel snart bare i medium og stor og er det noe som heter en liten kopp kaffe?

Grunnen til denne tankegangen er en artikkel The Economist har skrevet. De har kikket på inflasjon, og andre aspekter av hverdagslivet hvor inflasjonen har tatt av, i forhold til priser:

Estimates by The Economist suggest that the average British size 14 pair of women’s trousers is now more than four inches wider at the waist than it was in the 1970s. In other words, today’s size 14 is really what used to be labelled a size 18; a size 10 is really a size 14. (American sizing is different, but the trend is largely the same.) Fashion firms seem to think that women are more likely to spend if they can happily squeeze into a smaller label size. But when three out of four American adults and three out of five Britons are overweight, the danger is that size inflation reduces consumers’ incentive to eat less.

Meanwhile, food-portion inflation has also made it harder to fight the flab. Pizzas now come in regular, large and very large. Starbucks coffees are Tall, Grande, Venti or (soon) Trenta. “Small” seems to be a forbidden word.

Hva med stillingsbeskrivelser, eller hotellrom? Er delux nå et helt normalt rom?

Og dermed er vi tilbake til Seinfeld. Extra strength /maximum strenght er vel det minste man får innen legemidler?

%d bloggers like this: